Rubriky
Nakupování

Jsou reklamní předměty vhodným způsobem propagace?

Ač je reklama tím zdaleka nejznámějším a nejpoužívanějším způsobem propagace, není zdaleka jediná. Existuje mnoho různých marketingových strategií, z nichž každá má trochu jiný dopad a hodí se pro trochu jinou příležitost. Obvykle se používá kombinace několika z nich, aby se dosáhlo co nejlepšího výsledku.

 

Jednou z nich je i rozdávání drobných dárků, souhrnně označovaných jako reklamní předměty. Toto se implementuje obvykle pouze při zvláštních příležitostech, jako je kulaté výročí vstupu dané firmy na trh dané země, nebo otevření nové prodejny. Obvykle je s tím spojená i nějaká speciální akce například s hudbou a různými soutěžemi pro děti i dospělé. Výjimkou nebývají ani tomboly.

 

ksiltovka2

 

Cílem je zde nepochybně především přilákat nové zákazníky a vzbudit jejich zvědavost. Čím více jich totiž onu prodejnu, kde se daná akce koná, navštíví, tím větší je pravděpodobnost, že si některý z nich něco koupí. A o to zde jde především.

 

A jak do toho pasují ony dárky, které se zde rozdávají? Ty mají sloužit především jako upomínka na onu akci. Pokaždé, když je vezmete do ruky, mají vám připomenout, jak jste se na akci dané firmy skvěle bavili a přimět vás tak, abyste si tyto vzpomínky ještě více osvěžili její návštěvou.

 

taska2

 

Dále je tu samozřejmě propagační účel. Tyto předměty, nejčastěji se jedná o klíčenky či tužky a propisky, ale mohou být i jiné, třeba kšiltovky, na sobě totiž mají logo oné firmy. Pokud je budete používat, pak lidé okolo ono logo uvidí. A to může vzbudit jejich zvědavost, a i kdyby ne, stále ono jméno a logo v podvědomí zaregistrují. A je pak šance, že onu prodejnu sami navštíví.

 

A co z toho mají samotní zákazníci? Ti mají poměrně užitečný předmět za cenu toho, že budou jeho používáním propagovat onu firmu. Zda je to cena velká či malá, záleží pak už jen na zvážení každého z nás.